جمعه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۸

پروژه “بازی و یادگیری” دانش‌آموزان را به مدرسه علاقمند می‌کند؟

پروژه “بازی و یادگیری” دانش‌آموزان را به مدرسه علاقمند می‌کند؟

به گزارش ایسنا، رشید قربانی امروز در کمیته استانی پروژه «بازی و یادگیری» که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، اجرای پروژه بازی و یادگیری را یکی از طرح‌های مؤثر و ارزشمند در جهت شاداب سازی محیط یادگیری دانست و ابراز امیدواری کرد با اجرای این پروژه تعلیم و تربیت به معنای واقعی خود پیش برود.

قربانی با اشاره به نظام آموزشی موفق کشور فنلاند، افزود: یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت نظام آموزشی این کشور تنوع و شاداب سازی محیط یادگیری است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه پروژه «بازی و یادگیری» دانش آموزان را به محیط مدرسه و کلاس درس علاقمند می‌کند، عنوان کرد: زمانی که دانش آموزان به مدرسه علاقمند شدند، اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تحقق پیدا کرده است.

وی یکی از مهمترین عامل موفقیت آمیز این پروژه در ۱۰۰ مدرسه ابتدایی استان را توجیه مدیران مدارس، معلمان و اولیای دانش آموزان برای اجرای هرچه بهتر این طرح عنوان کرد و گفت: اگر متولیان امر به این موضوع باور داشته باشند اجرای طرح با کیفیت بهتری برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر گفتمان مشترک، همگرایی در اجرایی این پروژه تاکید و تصریح کرد: همه متولیان امر باید با آگاهی، بینش مشترک و وحدت رویه در راستای کمک به بانشاط شدن یادگیری و تعلیم و تربیت عمیق گام بردارند تا اصطکاک الگو پیش نیاید.

قربانی با بیان اینکه افراط و تفریط در اجرای این پروژه می‌تواند مشکلاتی به وجود آورد، تصریح کرد: اجرای بازی‌ها در مدارس باید در خدمت یادگیری و تعلیم و تربیت باشد.

وی با بیان این مطلب که نباید تصور شود که اجرای این پروژه فقط در قالب اسباب بازی انجام می‌شود، تاکید کرد: هدف اصلی اجرای این پروژه تقویت مهارت اجتماعی دانش آموزان است و معلمان باید بخشی از اجرای این برنامه را به قصه گویی، شعرخوانی و اجرای نمایش اختصاص دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر اینکه اجرای پروژه «بازی و یادگیری» نباید به خانواده‌ها هزینه و بار مالی برای اولیای دانش آموزان تحمیل کند، تصریح کرد: در انتخاب بازی‌ها رعایت مسائل ایمنی و سلامت دانش آموزان و استانداردهای لازم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این پروژه در راستای ایجاد شور و نشاط و شاداب سازی مدارس اجرا می‌شود، بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل معلمان تربیت بدنی در اجرای پروژه تاکید کرد.

قربانی همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی دیگر از ظرفیت‌های مناسب و بازوی کمکی آموزش و پرورش در اجرای پروژه بازی و یادگیری دانست و از مسئولان کانون‌های شهرستان‌ها خواست امکانات و وسایل کانون را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه پروژه «بازی و یادگیری» از برنامه‌های مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش و حوزه معاونت آموزش ابتدایی است؛ بر اجرای هرچه بهتر این پروژه تاکید کرد.

پیگیری سایت خبری تحلیلی بامداد نیوز Twitter , Facebook. آگاه سازی از بروز رسانی با  RSS 

نوشته شده توسط bamdad در دوشنبه, ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۳:۲۶ ب.ظ

دیدگاه